Abdestli İken Eşini Öpmek ile İlgili Hadisler

HADİSLER

Abdestli iken eşini öpmek abdesti bozar mı? Öpmekten dolayı abdesti yenilemek veya abdestli iken eşini öpmek ile ilgili hadisler…

Aişe radıyallahu anha’dan rivâyet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Aişe radıyallahu anha’yı öptü de abdestini yenilemedi. (Ebû Dâvûd, Taharet, 69/178; Neseî, Kitâb’ut-Tahâret, n. 170, c. 1; Tirmizî, Ebvâb’ut-Tahâret, b. 63, n. 86, s. 133, c. 1)

*

Aişe radıyallahu anha’dan rivâyet olunduğuna göre;

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadınlarından birini öptü de abdest almadan namaza gitti, dedi. Urve: (Hazreti Aişe’ye) öyle ise o sensindir dedim. O da güldü. (Tirmizî, Kitâb’ut-Tahâret, b. 63, n. 86, s. 133, c. 1; İbn-i Mâce, Kitâb’ut-Tahâret, b. 69, n. 502, s. 168, c. 1)

Ebû Dâvud dedi ki:

Bu hadis-i Zaide ve Abdulhamid el-Hımmâni Süleyman el-A’meşten böylece rivâyet etti. (Ebû Dâvûd, Taharet, 69/179)

Hadisin Açıklaması

Bu hadis-i şerif, zayıf ise de manaca bunu destekleyen sahih hadisler bulunduğundan ilim adamlarının ekserisi, kadına dokunmakla abdestin bozulmayacağı görüşünü savunmuşlardır. İmâm-ı Azam Efendimiz de bu görüştedir. Diğer bazı ilim adamlarımız ise kadına dokunmanın abdesti bozacağı görüşündedirler. Delil olarak Maide sûresi 6. ayetinde, (abdest bozmaya gelseniz veya kadına dokunmuş iseniz, su bulamazsanız temiz toprakla teyemmüm edin) ayetini gösterirler. Kadına dokunmanın abdesti bozmayacağını savunanlar, bu ayette geçen (dokunmak) cinsi yakınlık demektir diyorlar. İmâm-ı Şâfiî kadına dokunmanın abdesti bozacağı görüşündedir.

*

Yine Urve el-Müzenî Hz. Aişe radıyallahu anha’dan yukarıdaki hadis-i rivâyet etmiştir:

Ebû Dâvud dedi ki: Yahya bin Said El-Kattân bir kimseye:

Şu ikiyi benden rivâyet et dedi. Yani: Habib’le A’meş’in şu hadisini bir de şu isnatla (özür kanından dolayı kadının her namaz için yeniden abdest alacağı hakkındaki) hadislerin zayıf olduğunu insanlara anlattı.

Ebû Dâvud dedi ki: Sevrî’den rivâyet olundu; şöyle dedi: Râvî Habib bize ancak Urve el-Müzeni’den haber verdi; yani onlara Urve bin Zübeyr’den bir şey rivâyet etmedi.

Ebû Dâvud dedi ki: Hamza el-Zeyyat Habib’den o da Urve bin Zübeyr’den o da Aişe radıyallahu anha’dan sahih bir hadis rivâyet etti. (Ebû Dâvûd, Taharet, 69/180)

Kaynak: İbrahim Koçaşlı, Sünen-i Ebî Davud ve Tercemesi, Erkam Yayınları