Camide Oturmanın Fazileti ile İlgili Hadisler
Namaz kılmak için camide oturmak ibadet midir? Camide/mescitte oturmanın fazileti ile ilgili hadis-i şerifler…
Ebû Hüreyre radıyallahu anhdan; Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Sizden biriniz abdesti bozulmadıkça veya kalkmadıkça namaz kıldığı namazgâhta durduğu müddet, melekler;
Ya Allah ona mağfiret et. Ya Allah ona merhamet et diye dua ve istiğfar ederler,” buyurdu. (Ebû Dâvûd, Salât, 20/469; Buharî; Müslim, Kitâb’ul-Mesâcid, b. 49, n. 649, s. 459, c. 1; Nesêi, Kitâb’ul-Mesâcid, Elcülüs filmescid, n. 734, s. 53, c. 1; İbn-i Mâce, Kitâb’ul-Mesâcid, b. 19, n. 799, s. 262, c. 1)
*
Ebû Hureyre radıyallahu anhdan:
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Sizden birinizi namaz (mescitte) alıkoyduğu müddetçe, o kimse namazda sayılır. Çünkü onu evine gitmekten ancak namaz alıkoyuyor.” buyurdu. (Ebû Dâvûd, Salât, 20/470; Müslim, Kitâb’ul-Mesâcit, b. 42, n. 649/273, c. 1)
*
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’dan:
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Bir kul namazgâhında namazı beklediği müddetçe namazda sayılır. Namazgâhtan dönene veya abdesti bozulana kadar melekler (O, kimse için) Ya Allah ona mağfiret et. Ya Allah ona rahmet et derler.” buyurdu.
Ebû Hüreyre’ye abdesti ne bozar denildi:
O da:
“Sessiz veya sesli yellenmek bozar,” cevabını verdi. (Ebû Dâvûd, Salât, 20/471)
Hadisin Açıklaması
Fesa: Sessiz yellenmek.
Zurad: Sesli yellenmektir.
*
Ebû Hüreyre radıyallahu anhdan rivâyet edildiğine göre söyle demiştir:
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu;
“Bir kimse camiye ne maksatla gelirse, nasibi odur.” (Ebû Dâvûd, Salât, 20/472)
Hadisin Açıklaması
Namaz kılmak için gelen namaz sevabı, gösteriş için gelen riyakârlık cezası, konuşanları ihbar etmek için gelen de ona göre karşılık alır.
Kaynak: İbrahim Koçaşlı, Sünen-i Ebî Davud ve Tercemesi, Erkam Yayınları
YORUMLAR