"ılımlı İslam" Olmaz Ama "ılımlı Müslüman" Oluşturulabilir

İslam üzerinden ılımlı Müslüman, sert Müslüman, radikal Müslüman diye şekillendirilmesi söz konusu. “Ilımlı İslam” hiçbir zaman oluşturulamaz. Bu konuda içimiz rahat olsun. Fakat “Ilımlı Müslüman” oluşturulabilir. Müslüman’ın zihniyetinde oynama yapılabilir. Çocuk­la­rı­mızın İslam üzerinden ılımlı Müslüman, sert Müslüman, radikal Müslüman diye şekillendirilmesi söz konusu. Bunu dert edinmemiz lazım.

“Ilımlı İslam” derken esasen bizim için hiçbir değeri olmayan bir ifadeyi konuşuyoruz. Bunun Müslümanca olmadığını biliyoruz. Çünkü İslâm Allah Teâla’nın dinidir. Bunun ılımlısı, serti, yumuşağı vs. olmaz. Neyse odur. Suudi Arabistan şunu diyebilir; “İngiltere’nin planladığı Suudi Arabistan olarak şimdi Avrupa standartlarına geçiyoruz.”

Suudi Arabistan bedevilikten medeniliğe geçmiş olabilir. Bunun dışında İslam onların malı değil. Yani Mekke Medine civarında olmaları İslam’a sahiplenme hakkı doğurmadı onlara. Kimsenin dini değil İslam, Allah Teala’nın dini.

Biz bir defa İslam’a getirilmiş tüm ilavelere karşıyız. “Ilımlı” ya da “sert İslam” ifadesini kabul etmeyiz. İslam’a ilave getirmek beşerin hakkı değil. Ama Suudi Arabistan’ı kurup bugünlere getiren güç olan Batı ilk defa yapmıyorlar bu eylemi. Batı daha önce Hıristiyanlığa bunu yaptı. Ilımlı Hristiyanlık oluşturdu. Tabi Allah Teâla Hristiyanlığı kaldırıp yerine İslam’ı getirdikten sonra onlar bunu yapabildiler. Batı’nın, onun fikir babası İblis’in tecrübesi var bu hususta. Dine operasyon yaparlar. Yani profesyoneller bu hususta.

Bunu İslam’a da yapacaklarını zannediyorlar. Ama Allah Teala İslam’ı kaldırıp yerine başka bir din getirmeyecek. Dolayısıyla “Ilımlı İslam” hiçbir zaman oluşturulamaz. Bu konuda içimiz rahat olsun. Bunu konuşmamıza da gerek yok. Fakat “Ilımlı Müslüman” oluşturulabilir. Müslüman’ın zihniyetinde oynama yapılabilir. Bu olabilir. Çünkü Efendimizin s.a. vefatıyla birlikte bir grup dinden döndüler. Yani Müslümanlık garantili değil, İslam garantili.

Dolayısıyla, ben, ya da filan hocaefendi, Anadolu’daki filan müminin İslam’ı dert edinmesine gerek yok. Çünkü onun sahibi Allah Teala.

Ama kendimizi, çocuklarımızı dert etmemiz gerekiyor. Çocuk­la­rı­mızın İslam üzerinden ılımlı Müslüman, sert Müslüman, radikal Müslüman diye şekillendirilmesi söz konusu. Bunu dert edinmemiz lazım. Bu olur. Tarih boyunca da oldu. Yani İslam hiçbir zaman şekil değiştirmedi. Esnek olan gel-gitleri olan İslam değil, insandır. İnsan etten kemikten, İslam etten kemikten değil. Dolayısıyla yorgunluk insanda olur, İslam’da olmaz. Bu hususta İslam’ın kendi hüviyetiyle ilgili benim %1 bile korkum yok. Tarih boyunca onlarca kere denenmiş İslam’a şekil verme mücadelesi ama tutmamıştır bu. Bugün İslam’ın ana kaynakları duruyor, kamusal gücü duruyor.

İslam’ın kamusal gücünden ne kast ediyoruz peki? Kamusal güçten şunu anlıyoruz; mesela Türkiye bir yüz senedir hatta biraz daha geri gidersek iki yüz senedir “Türkiye laik olsun” istendi. Zihinler değişsin istendi. İslam’ın temelleriyle oynayarak, sadece kiliseye giden Hıristiyan gibi sadece camiye giden Müslüman olsun istendi. Sadaka mefhumu, tesettür mefhumu köreltilmek istendi. Kur’an’a alaka köreltilmek istendi. Ama her şeye rağmen şu anda Türkiye’de İslam bütün dünyaya enerjisini dağıtacak güçtedir. Yani kamusal olarak çökmedi İslam Türkiye’de. Ama bu arada şu veya bu zihniyetteki bir grup insan dinden uzak yaşadı. Ama onlarda bile bu yüz senede yüz kişi “benim cenazem kılınmasın” diyemedi. Bu neyi gösteriyor kamusal gücü İslam’ın devam ediyor. İslam’ın insanlık üstünde gücü var elhamdülillah. Değil Türkiye’de Almanya’da bile ezanlar sesli okunmaya başlandı. Bu açıdan ben İslam’ın geleceği ile ilgili hiçbir renk tonu değişikliği olacak diye bir endişem yok. Ama nesiller üzerinde oynanabiliyor tabii. Suudi Arabistan’da da bu denenmek isteniyor.

Tabi nesiller üzerinde oynanıyor olması da çok önemli. Bizim mesuliyet alanımız da o zaten. İslam, bizim mesuliyet alanımızda değil. Yani İslam’ın raflarda kalma riski söz konusu, ama bu da sıfırlanıp rafta bırakılacak düzeyde değil elhamdülillah. Afrika’da açlık bunu yapamadı. Türkiye’de laiklik uygulamaları bunu yapamadı. Mısır’da Napolyon yapamadı. Ne yaptı? Bir semtte camilere bin kişi gelecekken sekiz yüz kişiye düşürdü bu rakamı.

Türkiye’de bir zamanlar yasaklanan Kur’an’a rağmen hafız bir nesil yetişmesi önlenemedi. Ne oldu? Yetişecek hafız sayısında bir oynama oldu o kadar. Yani Allah’ın dini için zeval yok. Ama Müslüman’ın ayağının kayma ihtimali var. Suudi Arabistan’da yapılmak istenen “tıraşlanmış İslam”dır. Çünkü taa en baştan beri Batı’nın Suudi Arabistan’ı tamamen dinsizleştirme projesi yok. Olsa Osmanlı’dan kopardıktan sonra Suudi Arabistan’ı kuran beş tane bedeviye çok rahat bunu yaptırırlardı. “Sıfır din olsun” denseydi, onlar yapardı bunu. Dolayısıyla Suudi Arabistan için en baştan beri içinde İslam’ın da bulunduğu, petrolü emecek bir pompa sistemi, yani İslam’ın pompaya güç verdiği ama petrolü onların emdiği bir sistem oluşturmak hedeflendi.

Toparlar ve altını yeniden çizmek gerekirse Ilımlı İslam kaygısını taşımak yersiz, bu anlamda S. Arabistan’ı da dert etmemize gerek yok. Ancak bu noktada Müslümanın zihniyetinde meydana getirilmeye çalışılan bir dönüşüme karşı ne yapmak gerekiyor sorusu önem arz ediyor.

Çünkü bütün dünya üzerinde küfrün böyle bir projesi var. Onu şunla meşgul ediyor bizi güneydoğu ile meşgul ediyor. Kafkasya’daki Müslümanı başka bir şey ile meşgul ediyor. Bu arada büyük bir plan içinde İslam’ı eriteceklerini ýzannediyorlar. Herkes rahat etsin İslam’a bir şey olmaz. Ama bize olmaması için ne yapmamız lazım? Bu noktada şunların altı çizilebilir:

Bir, Allah’a ait imanımıza hiçbir tartışma maddesi katmayacağız bu dönemde. Allah üzerinde tek bir kelime bile konuşmayacağız. 1400 senedir bize gelen imanı bir modernizasyon uğruna tartışma konusu yapmayacağız. Bu tartışma tehlikeli. İlahiyat fakültelerinde çocuklarımız Allah Teala üzerine bir tez bile hazırlamamalılar. Bundan sonra ne öğreteceksin insanlara? Yani bu teknoloji değil ki ya da felsefi bir doktrin değil ki insanların tartışmasına açıyorsun.

İki, Peygamber Efendimizin zatı, ashabı üzerinde hiçbir konuşma yapmayacağız. Tartışılan bir  Peygamber, tartışılan bir sahabi yıpranan bir İslam demektir. Hiç ılımlısına filan gerek yok İslam kendi gidiyor o zaman. Bu tartışmalar en büyük risk.

Üç, Ümmeti Muhammedi bugüne kadar getiren mezhep imamlarını, tarikat imamlarını, müçtehitleri, İslam’ı bugüne taşıyan isimleri ýtartışmayacağız. Çünkü Selahattin Eyyübi’yi tartışmak haçlılara rahat vermen anlamına geliyor. Eylemleri tartışabiliriz ama isimleri tartışmamak gerekiyor.

Dört, Kur’anı Kerimimiz ve hadisi şerifler, bugün kitlenmiş durumdadır. Onlara yenilik yapma, içtihat yapma imkanı yoktur artık. Bu, batıl ve düşmanca bir harekettir. Olaylara müçtehit gerekiyor. Ebu Hanife’yi değiştirme anlamında, Şafiliği değiştirme anlamında içtihat sapıklıktır. Neden? Çünkü, Ebu Hanife’nin sistemini değiştirmek demek, 1200 senedir insanların yanlış bir din yaşadığını iddia etmektir. Benim derdim mezardaki insanları cehenne me sokmak mı, bugünki mesela sigortaya çare üretmek midir? Müslümanlar sigorta sistemine nasıl ayak uyduracağını bulmak başka şey geçmişin yanlış olduğunu söylemek başka bir şey. Fıkıhçıysam ben, Allah’ın bana yüklediği vazife oturup buna çözüm üretmektir. Üç, beş, on fakih oturup çözüm üretecekler. Batı’ya tebliğde ise oturup bazı şeyleri geliştirmeliyiz.

Kaynak: Nureddin Yıldız, Altınoluk Dergisi, 182. Sayı

İslam ve İhsan

PAYLAŞ:                

YORUMLAR

İlk yorumu yapan siz olun!

Yorum Ekle

İslam ve İhsan

İslam, Hz. Adem’den Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen tüm dinlerin ortak adıdır. Bu gerçeği ifâde için Kur’ân-ı Kerîm’de: “Allâh katında dîn İslâm’dır …” (Âl-i İmrân, 19) buyurulmaktadır. Bu hakîkat, bir başka âyet-i kerîmede şöyle buyurulur: “Kim İslâm’dan başka bir dîn ararsa bilsin ki, ondan (böyle bir dîn) aslâ kabul edilmeyecek ve o âhırette de zarar edenlerden olacaktır.” (Âl-i İmrân, 85)

...

Peygamber Efendimiz (s.a.v) Cibril hadisinde “İslam Nedir?” sorusuna “–İslâm, Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Rasûlü olduğuna şehâdet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman, yoluna güç yetirip imkân bulduğun zaman Kâ’be’yi ziyâret (hac) etmendir” buyurdular.

“İman Nedir?” sorusuna “–Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe inanmandır. Yine kadere, hayrına ve şerrine îmân etmendir” buyurdular.

İhsan Nedir? Rasûlullah Efendimiz (s.a.v): “–İhsân, Allah’a, onu görüyormuşsun gibi kulluk etmendir. Sen onu görmüyorsan da O seni mutlaka görüyor” buyurdular. (Müslim, Îmân 1, 5. Buhârî, Îmân 37; Tirmizi Îmân 4; Ebû Dâvûd, Sünnet 16)

Kuran-ı Kerim, Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen ilahi kitapların sonuncusudur. İlahi emirleri barındıran Kuran ve beraberinde Efendimizin (s.a.v) sünneti tüm Müslümanlar için yol gösterici rehberdir.

Tüm insanlığa rahmet olarak gönderilen örnek şahsiyet Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) 23 senelik nebevi hayatında bizlere Kuran ve Sünneti miras olarak bırakmıştır. Nitekim hadis-i şerifte buyrulur: “Size iki şey bırakıyorum, onlara sımsıkı sarıldığınız sürece yolunuzu asla şaşırmazsınız. Bunlar; Allah’ın kitabı ve Peygamberinin sünnetidir.” (Muvatta’, Kader, 3.)

Tasavvuf; Cenâb-ı Hakkʼı kalben tanıyabilme sanatıdır. Tasavvuf; “îmân”ı “ihsân” gibi muhteşem ve muazzam bir ufka taşımanın diğer adıdır. Tasavvuf’i yola girmekten gaye istikamet üzere yaşayabilmektir. İstikâmet ise, Kitap ve Sünnet’e sımsıkı sarılmak, ilâhî ve nebevî tâlimatları kalbî derinlikle idrâk edip onları hayatın her safhasında vecd içinde yaşayabilmektir.

Dua, Allah Teâlâ ile irtibatta bulunmak; O’na gönülden yönelmek, meramını vâsıta kullanmadan arz etmek demektir. Hadisi şerifte "Bir şey istediğin vakit Allah'tan iste! Yardım dilediğin vakit Allah'tan dile!" buyrulmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/307)

Zikir, bütün tasavvufi terbiye yollarında nebevi bir üsul ve emanet olarak devam edegelmiştir. “…Bilesiniz ki kalpler ancak Allâh’ı zikretmekle huzur bulur.” (er-Ra‘d, 28) Zikir, açık veya gizli şekillerde, belirli adetlerde, farklı tertiplerde yapılan önemli bir esastır. Zikir, hatırlamaktır. Allah'ı hatırlamak farklı şekillerde olabilir. Kur'an okumak, dua etmek, istiğfar etmek, tefekkür etmek, "elhamdülillah" demek, şükretmek zikirdir.

İlim ve hâl kelimelerinden oluşmuş bir isim tamlaması olan ilmihal (ilm-i hâl) sözlükte "durum bilgisi" demektir. Bütün müslümanların dinî bilgi ve uygulama bakımından ihtiyaç duyduğu, bir bakıma müslüman olmanın ve müslümanlığın icaplarını yerine getirmenin ön şartı durumundaki fıkhi temel bilgiler ilmihal diye anılmıştır.

İslam ve İhsan web sitesinde İslam, İman, İbadet, Kuranımız, Peygamberimiz, Tasavvuf, Dualar ve Zikirler, İlmihal, Fıkıh, Hadis ve vb. konularda  güvenilir kaynaklardan bilgiye ulaşabilirsiniz.