İslamofobi İçeren Oyunları İhbar Hattı
Dijital oyunlardaki İslamofobik unsurların önüne geçilmesi için çalışma başlatan Gençlik ve Spor Bakanlığı bu kapsamda kurdukları internet sitesinde İslamofobi içerikli oyunlar teşhir edilecek ve site üzerinden ihbar edilebilecek.
İslamofobik unsurlar içeren dijital oyunlara yönelik başlattıkları çalışmaları anlatan Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, oyunlarda İslam dinine yapılan çirkin algıya dikkat çekti:
Dijital oyun endüstrisinin yıllık ortalama büyüme oranının yüzde 8,1'e ulaştığını aktaran Kılıç, "Şu anda bildiğim kadarıyla dünyada 1,5 milyar dijital oyuncu var. Ülkemizde ise toplam dijital oyuncu sayısı 22 milyon civarında. Bu kişiler günde 39 milyon saatini oyun başında geçiriyor. Bu her bir kişinin oyun başında harcadığı zamanın üst üste eklenmesi ile oluşan bir sonuç." dedi.
OYUNLARDAKİ BÜYÜK OYUN: İSLAM'A YÖNELİK ÇİRKİN ALGI
İslamofobik birçok unsurun popüler oyunlarda yer aldığını gördüklerini dile getiren Kılıç, şöyle konuştu:
"Kutsal kitabımız ve kutsal mekanlarımızın, korku ve şiddet algısıyla bu oyunların içerisindeki görsellere profesyonelce yerleştirildiğini tespit ettik. Bu oyunlarda inançlarımızla, değerlerimizle ilgili öylesine içerikler var ki çok ürpertici ve üzücü. Şiddet, terörizm ve İslamofobi, genç bedenlere dijital oyunlar ile empoze ediliyor ve evlatlarımızın bilinçaltına ince ince dokunarak yüce dinimize yönelik çirkin bir algı oluşturulmak isteniyor."
İSLAMOFOBİK OYUNLARI İHBAR HATTI
Bunun üzerine bir internet sitesi kurarak hemen İslamofobi ile mücadele başlattıklarını bildiren Kılıç, "Açtığımız www.oyunlardaislamofobi.com internet sitesinde bu oyunları teşhir ediyoruz. Bu web sitesinin sonunda bir ihbar hattıda kurduk. 'İhbar et' butonu ile oyunlardaki İslamofobi içeriklerinin paydaşlar tarafından bize bildirilmesini istiyoruz." diye konuştu.
Oyunlarda İslamofobi unsurlarını kullanan firmalarla iletişime geçeceklerini ve uyarılarda bulunacaklarını dile getiren Kılıç, firmaların uyarıları önemseyeceklerine ve gereken adımları atacaklarına inandığını belirtti.
Sorunun çözümü için tüm paydaşların yer aldığı ve iki gün sürecek bir çalıştay yapmayı planladıklarını aktaran Kılıç, çalıştaya akademisyenler, oyun üreticileri ve dağıtımcıları, ebeveynler, psikologlar, pedagoglar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar, düşünce kuruluşları, kamu kurumları ile oyun severlerin katılacağını bildirdi.
Kaynak: AA