Namaza Koşarak Gitmek ile İlgili Hadisler

Namaza koşarak gidilir mi? Camiye/namaza koşarak gitmek ile ilgili hadisler...

Ebû Hüreyre radıyallahu anhdan:

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, “Namaza başlanınca (yetişmek için) ona koşarak gelmeyin, üzerinizde sükûnet ve vakarla yürüyerek gelin, yetiştiğinizi (cemaatle) kılın, yetişmediğinizi tamamlayın,” buyurdu.

Ebû Davud dedi ki: Zebîdî, İbn-i Ebû Zi’b, İbrahim bin Sa’d, Ma’mer, Şuayb bin Ebû Hamza, Zührî’den rivâyet ederek böyle de diler. “Geçirdiğinizi tamamlayın,” yalnız İbn-i Uyeyne Zührî’den naklen şöyle dedi: “Geçirdiğinizi kaza ediniz,” Muhammed bin Âmr Ebû Seleme’den o da Ebû Hüreyre’den rivâyetle Cafer bin Rabia A’rac’tan o da Ebû Hüreyre’den “kaçırdığınızı tamamlayın,” dedi.

İbn-i Mes’ûd Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’den Ebû Katade ve Enes Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem’den rivâyet edip hepsi, “Geçirdiğinizi tamamlayın,” diye rivâyet ettiler. (Ebû Dâvûd, Salât, 55/572; Buharî, Kitâbu’s-Salât; Müslim, Kitâbu’l-Mesâcid, b. 28, n. 602/151, s. 420, c. 1; İbn-i Mâce, Kitâbu’l-Mesâcid, b. 14, n. 775, s. 255. c. 1)

*

Ebû Hüreyre radıyallahu anhdan:

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, “Namaza sükûnet ve vakarla gelin, yetiştiğinizi kılarsınız, yetişmediğinizi kaza edersiniz,” buyurdu.

Ebû Davud dedi ki; İbn-i Sîrîn Ebû Hüreyre’den, “kaza” etsin diye rivâyet elti. Ebû Rafî Ebû Hüreyre’den Ebû Zer de Ebû Hüreyre’den geçirdiğinizi tamamlayın. Kaza edin diye rivâyet ettiler. Bu kaza kelimesinin şeklinde ihtilaf olundu. (Ebû Dâvûd, Salât, 55/573)

Kaynak: İbrahim Koçaşlı, Sünen-i Ebî Davud ve Tercemesi, Erkam Yayınları

İslam ve İhsan

NAMAZA KOŞARAK DEĞİL, AĞIRBAŞLI BİR ŞEKİLDE YÜRÜYEREK GELİNİZ

Namaza Koşarak Değil, Ağırbaşlı Bir Şekilde Yürüyerek Geliniz

CEMAATLE NAMAZ KILMANIN FAZİLETİ, FAYDALARI VE ÖNEMİ

Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti, Faydaları ve Önemi

PAYLAŞ:                

YORUMLAR

İlk yorumu yapan siz olun!

Yorum Ekle

İslam ve İhsan

İslam, Hz. Adem’den Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen tüm dinlerin ortak adıdır. Bu gerçeği ifâde için Kur’ân-ı Kerîm’de: “Allâh katında dîn İslâm’dır …” (Âl-i İmrân, 19) buyurulmaktadır. Bu hakîkat, bir başka âyet-i kerîmede şöyle buyurulur: “Kim İslâm’dan başka bir dîn ararsa bilsin ki, ondan (böyle bir dîn) aslâ kabul edilmeyecek ve o âhırette de zarar edenlerden olacaktır.” (Âl-i İmrân, 85)

...

Peygamber Efendimiz (s.a.v) Cibril hadisinde “İslam Nedir?” sorusuna “–İslâm, Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Rasûlü olduğuna şehâdet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman, yoluna güç yetirip imkân bulduğun zaman Kâ’be’yi ziyâret (hac) etmendir” buyurdular.

“İman Nedir?” sorusuna “–Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe inanmandır. Yine kadere, hayrına ve şerrine îmân etmendir” buyurdular.

İhsan Nedir? Rasûlullah Efendimiz (s.a.v): “–İhsân, Allah’a, onu görüyormuşsun gibi kulluk etmendir. Sen onu görmüyorsan da O seni mutlaka görüyor” buyurdular. (Müslim, Îmân 1, 5. Buhârî, Îmân 37; Tirmizi Îmân 4; Ebû Dâvûd, Sünnet 16)

Kuran-ı Kerim, Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen ilahi kitapların sonuncusudur. İlahi emirleri barındıran Kuran ve beraberinde Efendimizin (s.a.v) sünneti tüm Müslümanlar için yol gösterici rehberdir.

Tüm insanlığa rahmet olarak gönderilen örnek şahsiyet Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) 23 senelik nebevi hayatında bizlere Kuran ve Sünneti miras olarak bırakmıştır. Nitekim hadis-i şerifte buyrulur: “Size iki şey bırakıyorum, onlara sımsıkı sarıldığınız sürece yolunuzu asla şaşırmazsınız. Bunlar; Allah’ın kitabı ve Peygamberinin sünnetidir.” (Muvatta’, Kader, 3.)

Tasavvuf; Cenâb-ı Hakkʼı kalben tanıyabilme sanatıdır. Tasavvuf; “îmân”ı “ihsân” gibi muhteşem ve muazzam bir ufka taşımanın diğer adıdır. Tasavvuf’i yola girmekten gaye istikamet üzere yaşayabilmektir. İstikâmet ise, Kitap ve Sünnet’e sımsıkı sarılmak, ilâhî ve nebevî tâlimatları kalbî derinlikle idrâk edip onları hayatın her safhasında vecd içinde yaşayabilmektir.

Dua, Allah Teâlâ ile irtibatta bulunmak; O’na gönülden yönelmek, meramını vâsıta kullanmadan arz etmek demektir. Hadisi şerifte "Bir şey istediğin vakit Allah'tan iste! Yardım dilediğin vakit Allah'tan dile!" buyrulmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/307)

Zikir, bütün tasavvufi terbiye yollarında nebevi bir üsul ve emanet olarak devam edegelmiştir. “…Bilesiniz ki kalpler ancak Allâh’ı zikretmekle huzur bulur.” (er-Ra‘d, 28) Zikir, açık veya gizli şekillerde, belirli adetlerde, farklı tertiplerde yapılan önemli bir esastır. Zikir, hatırlamaktır. Allah'ı hatırlamak farklı şekillerde olabilir. Kur'an okumak, dua etmek, istiğfar etmek, tefekkür etmek, "elhamdülillah" demek, şükretmek zikirdir.

İlim ve hâl kelimelerinden oluşmuş bir isim tamlaması olan ilmihal (ilm-i hâl) sözlükte "durum bilgisi" demektir. Bütün müslümanların dinî bilgi ve uygulama bakımından ihtiyaç duyduğu, bir bakıma müslüman olmanın ve müslümanlığın icaplarını yerine getirmenin ön şartı durumundaki fıkhi temel bilgiler ilmihal diye anılmıştır.

İslam ve İhsan web sitesinde İslam, İman, İbadet, Kuranımız, Peygamberimiz, Tasavvuf, Dualar ve Zikirler, İlmihal, Fıkıh, Hadis ve vb. konularda  güvenilir kaynaklardan bilgiye ulaşabilirsiniz.